Един от най- атрактивните и изпълнени с адреналин мотоциклетни, пистови шампионати държи феновете под напрежение още от 1949 година, когато започва шампионатът. Провежда се в осемнадесет кръга, в четиринадесет държави, на четири континента. Мотоциклетистите са общо от десет националности, а моторите са конструирани от най-опитните инженери на петте най-добри производители в света Aprilia, Ducati, Honda, Suziki и Yamaha. Екипът на Инбет онлайн за България няма търпение да ви представи новите правила на Световното първенство за 2027 г. Намалявайки капацитета на двигателя и скоростта ще се търсят повече изпреварвания, за да бъде състезанието още по- атрактивно, но и по-безопасно за участниците.
MotoGP обяви новите си правила
Ръководителите на Световното първенство решиха да се вслушат в състезателите, които искаха намаляване на аеродинамиката и системите за подпомагане на шофирането. По този начин според Inbet ще се откроят най- добрите състезатели. В бъдеще MotoGP ще се стреми да бъде малко по-бавен и в същото време по-безопасен, защото рекордите за максимална скорост бяха счупени на всички писти, което умножи риска от нараняване при всяко падане, без да увеличава зрелището. Преминаването на скорост от 330 или 290км/ч. не се забелязва по телевизията или на пистата, което излага състезателите на риск, без да имат по-голямо зрелище за зрителите, в замяна. Поради тази причина беше решено да се намали размерът на двигателите, да се намали развитието на аеродинамичните придатъци и да се забранят изходните устройства, които прилепват мотоциклета към земята и създават предпоставки за инциденти.
Какви ще бъдат двигателите?
От Inbet България съобщават, че от 2027 г. обемът на двигателя ще падне от 1000cc на 850cc. Това ще намали максималните скорости, което ще направи спорта по-безопасен и ще увеличи пробега, което ще го направи по-ефективен и устойчив.
Гориво
Горивото в MotoGP от 2027 г. трябва да бъде 100% устойчиво, в сравнение с минимума от 40%, който вече е задължителен. Капацитетът на резервоара ще бъде намален от 22 литра на 20 и състезателите ще могат да използват 11 литра в спринт състезания.
Аеродинамика
Ще бъде намалена и контролирана по-стриктно, с цел минимизиране на негативните ефекти. Ширината на горната част на предния обтекател ще бъде с 50 мм по-тясна, а носът ще бъде преместен назад с 50 мм. Онлайн платформата inteb е на мнение, че така ще се намали ефекта на аеродинамиката, на правите и в зоните на спиране. Това ще създаде състезание, с повече изпреварвания, което със сигурност ще бъде много атрактивно за зрителите.
Всички устройства за „височина на каране“ и „holeshot“ ще бъдат забранени, за да направят стартовете по-малко опасни, отколкото са в момента. Идеята е да се отдаде по-голямо значение на уменията на водачите и да се улесни изпреварването.
За да се търси по-голямо равенство, GPS данните на всички пилоти ще бъдат достъпни за всички отбори, след всяка сесия. Идеята тук е да се дадат повече възможности на по-малките отбори, които ще могат да видят какво правят големите отбори. Също така е предвидено феновете да могат да видят тези данни и да се докоснат до състезанието по-отблизо.