Кодексът срещу дезинформацията, приет от ЕС през 2022 г. ще бъде превърнат в регулация в рамките на Акта за дигитални услуги.
Това е доброволен кодекс, но от януари 2025 г. ще се превърне в правило.
Пол Гордън, помощник директор на ирландския регулатор, каза на конференция в Брюксел, че се работи по превръщането на кодекса в система от правила.
Процесът се очаква, че ще бъде завършен през януари.
„За платформите това ще доведе до повече смислено участие, няма да бъде кликване върху квадратчета.“ Каза още той.
Кодексът от 2022 г. е подписан от 44 компании, включително Гугъл, Мета и ТикТок и поставя широк набор от доброволни дейности и мерки, чрез които да се противодейства на дезинформацията, като например прозрачност при политически реклами и кооперация по време на избори.
Говорител на Европейската комисия потвърди, че Новата регулация „цели да бъде призната като „метод на поведение“ в рамките на Акта за дигитални услуги, ставайки част от него като сърегулаторна рамка, за много големите онлайн платформи.“
Актът за дигитални услуги влезе в сила през февруари тази година и в неговата рамка, платформите трябваше да предприемат съответните мерки за модерация на съдържание. Най-големите онлайн платформи, общо 25 такива, според регулацията, трябва да спазват и най-строгите правила.
Кодексът позволява на присъединилите се да демонстрират сътрудничество при намаляването на риска от дезинформация.
Европейският борд за дигитални услуги, който се състои от националните регулатори на страните членки в момента оценява дали кодекса е в съответствие с целите на Акта за дигитални услуги, за да може да го включи.
Източник: Euronews