Горивото е направено от органични материали, като повторно използвани масла, растителни остатъци и други растителни отпадъци.
Преходът към електрификация и ограниченията върху превозните средства с вътрешно горене карат големите петролни компании да предефинират своите стратегии, за да се адаптират към бързо променящия се пазар. Тъй като Европейският съюз планира да забрани продажбата на превозни средства с вътрешно горене през 2035 г. и да ограничи движението им до 2050 г., компании като Repsol и Cepsa се готвят да посрещнат промяната и да намалят зависимостта си от изкопаемите горива.
Наскоро Cepsa обяви ребрандиране под името Moeve, в опит да се дистанцира от връзката си с традиционните горива. Сега Repsol също направи голяма стъпка към устойчивостта с въвеждането на Nexa, алтернативно гориво, което сега се предлага в повече от 580 бензиностанции в Испания. Това ново гориво обещава да намали въглеродните емисии с до 90% в сравнение с конвенционалния дизел, което представлява значителна стъпка напред в търсенето на алтернативи с ниски емисии.
Почти въглеродно неутрално гориво
Въпреки, че Nexa се предлага от няколко месеца в някои сервизи на Repsol, разширяването на наличността бележи важен момент в стратегията на компанията, за преминаване към по-чисти енергийни източници. Nexa се произвежда от органични материали, като рециклирани масла, растителни остатъци и други растителни отпадъци, което значително намалява емисиите на замърсяващи газове. Производството на това гориво се извършва в рафинерията на Repsol в Картахена, Мурсия, Испания, откъдето се разпространява до избрани бензиностанции. Една от най-забележителните характеристики на Nexa е нейният потенциал да изпълни изискванията на Европейския съюз, по отношение на устойчивите горива. Поради ниското си ниво на въглеродни емисии, това гориво може да се възползва от бъдещи изключения от ограниченията, наложени на конвенционалните горива. Ако Брюксел включи Nexa в списъка на разрешените горива с ниски емисии, дизеловите превозни средства, използващи това гориво, могат да продължат да работят законно след крайните срокове, определени за превозни средства с вътрешно горене.
Предимства на това ново гориво
Nexa е проектиран да работи с повечето дизелови двигатели, въпреки, че Repsol препоръчва на потребителите да проверят съвместимостта с автомобила предварително. Според компанията, това гориво не само допринася за намаляване на въглеродния отпечатък, но също така включва добавки, които подобряват защитата и работата на двигателя.
Като цена Nexa е в същия клас като премиум горивата. Repsol обаче предлага отстъпка от 10 цента на литър за потребителите на своята програма за лоялност Waylet, което прави тази алтернатива конкурентна и достъпна за онези, които искат да намалят въздействието си върху околната среда, без да харчат повече. Тази ценова стратегия има за цел да насърчи използването на Nexa сред водачите и преминаването към опции с по-малко въздействие върху околната среда.
Източник: La Razon