По време на промоцията Черен петък и последвалия кибер понеделник милиони хора в Европа се опитват да намерят най-добрите сделки. Най-много харчат германците, австрийците и французите, като се очаква увеличение на продажбите със 175%.
В Испания, Великобритания, Франция и Германия повече от половината потребители ще пазаруват от Черния петък. Средният бюджет в Германия е 251 евро, след тях е Австрия с 291 евро и Франция с 206 евро.
66% от потребителите ще пазаруват компютри и електроника, а 54% дрехи.
Потребителското поведение в Европа по време на Черния петък също варира според демографските особености и предпочитанията за пазаруване. Например, в Скандинавия потребителите са склонни да се фокусират върху устойчиви и екологично чисти продукти, докато в южната част на Европа, като Италия и Испания, модата и аксесоарите са най-желаните категории. Също така, се наблюдава ръст в онлайн пазаруването в Централна и Източна Европа, където по-малките градове все повече се включват в тенденцията за електронна търговия.
Източник: Euronews