Ако юанът, китайската валута, остане стабилен спрямо долара, американските потребители в крайна сметка ще имат по-високи разходи от китайските износители.
Китай се доближава до сценарий, при който „няма какво да губи“, предупреждава анализатор, след като Белият дом наложи серия от допълнителни мита на азиатския гигант, с което общото мито върху вноса от азиатската страна достигна 104%. „Маржът на печалбата за китайския експортен сектор (за сектори с висока добавена стойност) е около 30% или 40%. Ако САЩ наложат мита над 35%, това ще елиминира по-голямата част от печалбите му. Дали тарифата е 70% или 100% няма да има значение, защото пречи на Китай да търгува, поне пряко, със Съединените щати“, отбелязва докладът на Дан Уанг, китайски директор в Eurasia Group.
Според Уанг китайските износители ще изберат да търсят алтернативни пазари, особено в глобалния юг и ще намалят директните доставки до Съединените щати. За да избегнат митата, много китайски компании реекспортираха продуктите си през страни като Виетнам, на които Вашингтон също наложи мита, от 46%.
„Но ако юанът, китайската валута, остане стабилен спрямо долара, американските потребители в крайна сметка ще имат по-високи разходи от китайските износители“, добави той.
Пекин заяви, че няма да отстъпи на Тръмп по отношение на търговската политика и отговори на митата от 34% върху китайски продукти, обявени от президента Доналд Тръмп, като наложи същия процент върху американски стоки. След китайската контраатака републиканците заплашиха да наложат допълнителни 50%, с което общите мита върху китайските стоки достигнаха 104% и потвърдиха бърза ескалация на търговската война между двете най-големи икономики в света. Часове по-рано Тръмп каза, че Пекин „отчаяно“ иска тарифно споразумение, но каза, че не знае „как да започне“ преговорите и подчерта, че Белият дом очаква обаждане от китайския президент Си Дзинпин.
Под въпрос в потенциалните бъдещи преговори между Пекин и Вашингтон е и бъдещето на приложението TikTok в САЩ. Администрацията на Тръмп поиска да бъде отделено от компанията-майка, китайската компания ByteDance, за да работи в Съединените щати.
Източник: LA RAZON