Днес Европейската комисия заяви, че през последните четири години броят на участниците в усилията за противодействие на дезинформацията онлайн е нараснал. Сред тях вече са 33 дружества и организации. Сред тях са „Вимео“, „Туитър“, „Туич“, „ТикТок“, „Майкрософт“, „Мета“, „Адоби“, „Гугъл“, „Репортери без граници“. Еврокомисията представи допълнителни насоки за борба с разпространението на дезинформация.
Насоките включват установяването на манипулативно поведение чрез фалшиви профили, лишаването на разпространителите на дезинформация от рекламни приходи, предоставянето на потребителите на по-лесна възможност да засичат и съобщават за подвеждащи публикации.
Ще бъдат разширени и възможностите за проверка на фактите във всички държави в ЕС, както и да бъде повишена прозрачността на политическата реклама. Участниците обещават да следят и ограничават рекламите към сайтове и дезинформиращите реклами.
В допълнение участниците ще възприемат общо определение за манипулативно поведение онлайн при разпространението на дезинформация, като по този начин обменът на данни за установените злоупотреби ще бъде 0ще по-улеснен.
Комисията дава шест месеца за стартиране на мерките.