Мета нарушава регулациите на ЕС като не спира фалшивите реклами

Според датска потребителска организация, Мета нарушава регулацията Акт за Дигитални услуги на ЕС (DSA), като не спира фалшивите реклами от платформата Фейсбук и Европейската комисия трябва да предприеме мерки.

Групата разследва повече от 100 фалшиви онлайн магазина и установява, че 71 % от тях достигат до потребителите чрез Фейсбук и Инстаграм. Според тях, Мета рядко проверява самоличността на рекламодателите, което допринася за злоупотребите и води до загуба на пари от страна на потребителите на мрежата. Фейсбук също не прилага адекватно политиките, тъй като сваля фалшиви реклами по заявка или след доклад, но не сваля всички реклами, които включват линкове към същият фалшив магазин.

„Отделът за измами на Мета го прави ненужно трудно. Той настоява за пълен доклад за всяка реклама. Това е невъзможна тежест за полицията и, по наше мнение, ненужна. Ако има достатъчно доклади, Мета може просто да премахне всички реклами, които се свързват със съответната криминална мрежа или уеб адрес.“ Казва Сандра Моленаар, директор на групата.

По регулацията DSA, големите платформи са задължени активно да блокират съдържание и да ограничават рисковете за потребителите и групата иска от Комисията да се намеси в конкретния случай.

Платформите също са задължени да направят репозиторитата за реклами публични с цел да дадат на потребителите информация за търговската комуникация, която ползват.

Очакват се още разследвания за неспазване на регулацията, каза Роберто Виола, директор на отдела по технологични политики на Комисията, а такива вече има срещу ТикТок, Фейсбук, Инстаграм, Екс, Алиекспрес и др.

Източник: Euronews

guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари