Летището на града трябваше да бъде затворено два пъти след откриване на наличието на тези устройства.
Нахлуването на неидентифицирани дронове в летищата се превърна в един от основните проблеми със сигурността в Европа през последните седмици. Дания, Норвегия и Германия бяха сред страните, принудени временно да затворят въздушното си пространство като предпазна мярка, което доведе до десетки отменени, отклонени и значително забавени полети.
Миналия петък летище Мюнхен беше принудено да затвори за втори път само за 24 часа след ново предупреждение за наличието на безпилотни летателни апарати. То беше затворено и предната вечер по подобни причини, което засегна близо 3000 пътници. За да се справи с подобни инциденти, летището в баварската столица реши да приеме нови мерки за сигурност, включително инсталиране на лазерна система в близост до въздушната инфраструктура, според германската медия Bild, позовавайки се на анонимни източници от службите за сигурност. Според таблоида лазерното устройство е поставено близо до една от пистите за откриване и проследяване на неоторизирани дронове. Тази система би позволила да се изчисли разстоянието до самолета, предоставяйки по-точна информация на полицията и службите за сигурност, за да могат да реагират и да ги прихващат по-ефективно.
В момента не е известно дали използваната технология включва активни лазерни прехващачи или просто далекомери, предназначени за откриване. Когато бяха потърсени за повече подробности, германските сили за сигурност отказаха да предоставят допълнителна информация.
Истината е, че използването на този тип технологии преживява бум поради нарастването на трафика на дронове. Наскоро австралийската компания Electro Optic Systems (EOS) обяви разработването на мощно лазерно оръдие, способно да неутрализира до 200 дрона със среден размер, работещи със собствен източник на захранване.
Системата ще има мощност до 150 киловата и ще може да унищожава дронове на разстояние от три километра, както и да деактивира оптични сензори на разстояние до 15 километра, с 360-градусов обхват на действие. Тя може да бъде инсталирана и на стандартни шестметрови транспортни контейнери, като отгоре ще стърчат два предавателни блока, според New Atlas.
По същия начин, тя може да бъде адаптирана и към платформа на превозно средство, което ѝ осигурява по-голяма мобилност. Със собствен вътрешен източник на захранване, системата може да работи дори без външно захранване.