Сервитьори-роботи в Кения предизвикаха противоречия

Найроби, столицата на Кения има развита технологична индустрия с разнообразни старт-ъпи и се позиционирай като технологичен център за Източноафриканския регион, като някои я наричат Силициевата савана.

Наскоро там отвори врати първото в града Робот Кафе, където три робота се плъзгат между човешките сервитьори и разнасят храна на впечатлените клиенти, които разбира се не пропускат да ги снимат.

Собственикът на кафето, Мохамед Абас, казва, че е имал подобно преживяване в азиатски и европейски страни и е решил да инвестира в такива роботи.

„Беше много скъпо да се внесат роботите.“ казва той, но инвестицията се отплаща, защото ресторантът е пълен с любопитни клиенти.

Трите робота, наречени Клеър, Ар24 и Надя не могат да водят разговор с клиентите, но казват „Поръчката ви е готова“ и след това хората могат да си вземат поръчката от таблата на робота и трябва да натиснат бутон „изход“. Роботите се управляват от сервитьорите в заведението чрез мобилно приложение. Сервитьорите взимат поръчки на живо, ако клиентите не са използвали онлайн варианта и поставят храната върху таблите на роботите, когато е готова.

Има притеснения, че тази технология би могла да повлияе върху служителите в тази сфера на глобално ниво и особено в Африка, където младите хора са повече.

Според управителя на кафето обаче, роботите въобще не могат да заместят човешките служители, много са скъпи, а хората в този бранш в много случаи са важни за клиентите. Според експерти от областта на този вид услуги, нищо не пречи на подобни роботи да имат своето място в бъдещето на бранша, като работят заедно с хората, а винаги ще има клиенти, които предпочитат човешкия досег, така че все още няма място за притеснение.

Източник: AP News

guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари