Amazon увеличава инвестициите си, като ги насочва към запазване на фалшивите продукти извън сайта си. Според годишния доклад, това е с цел да защити своите потребителите и бизнеса си от измами и съмнителни продукти.
Тези измами станага възможни, благодарение на развитието на електронната търговия, която улесни фалшификаторите да продават фиктивни стоки на хората, прекрачвайки границите на законния бизнес.
Amazon заяви, че е увеличила инвестициите през изминалата 2021 г., като единствената цел е да държи фалшивите продукти извън сайта си. Усилията проработиха, сочи годишния доклад за защита на мрежата.
Компанията е изхарчила повече от 900 милиона долара за своите програми за борба с фалшифицирането и е наела над 12 000 души, фокусирани върху проблема през 2021 г. Това се равнява на повече от 700 милиона долара и 10 000 души през предходната година. Amazon също заяви, че нейните автоматизирани системи са открили и спрели по-малко опити на лоши участници да създадат магазини на сайта през 2021 г. и че една мярка показва по-малко марки при средно маркирани кутии, които се оказа, че включват фалшификати.
Нарастващите инвестиции на пари и работна сила от Amazon са необходими, съобщи Мери Бет Уестморланд, вицепрезидент по технологиите в Amazon.
„Това, за съжаление, говори за факта, че проблемът с фалшификатите не изчезва“, каза Уестморланд и добави, „това е проблем в цялата индустрия“.
Фалшифицирането тормози електронната търговия от години. Онлайн пазаруването улеснява клиентите да купуват продукти от цял свят и малките предприятия да намерят глобален пазар, но също така улеснява фалшификаторите да продават фалшификати на милиони хора. Като най-голямата платформа за електронна търговия в САЩ, Amazon е изправена пред критики от защитници на защитата на потребителите и бизнес групи за излагане на купувачите на потенциално опасни измами и увреждане на бизнеса, като предоставя платформа за измамници.
В допълнение към наемането на учени с изкуствен интелект, натоварени с бързото идентифициране на измамни продукти и сенчести продавачи, Amazon отговори, като създаде регистър на марките, който установява линия на комуникация с гиганта за електронна търговия и рационализира инструментите за докладване на проблеми. Също така е създадена система за марки за потискане на обяви, за които се смята, че са фалшификати на техните продукти.
Amazon също съди продавачи , за които твърди, че продават фалшиви продукти, като поиска от съдилищата да им наложат да спрат да продават на Amazon. През април китайските власти нападнаха склад, съдържащ фалшиви луксозни стоки, след като Amazon и модна къща Salvatore Ferragamo споделиха разузнавателна информация за предполагаемата операция.
Американските законодатели се опитаха да се справят с фалшификатите със законодателство, но Amazon прие усилията им леко. Компанията одобри версията на Закона за INFORM от Камарата на представителите, както и Etsy и eBay, които ще изискват от платформите за електронна търговия да проверяват информацията за продавачите на техните сайтове. Но се противопостави на версията на законопроекта в Сената, която би създала риск от съдебни дела, ако компаниите не следват списък с най-добри практики.
Amazon внедри версия за проверка на продавача, изискваща лични или видео сесии с продавачи, които трябва да предоставят документи за самоличност, за да отворят онлайн магазини, които продават в САЩ, Обединеното кралство, Европейския съюз, Канада и Япония.