Съвети за здравословен живот

Това не е поредната статия, която ще критикува начина ви на живот. Напротив. Ще се постараем да дадем няколко важни насоки, които не са трудни за изпълнение, ако искате да промените живота си и да придобиете здравословни навици.

Всеки в даден момент иска да промени своите навици и да изгради нови, които са здравословни. Особено с напредването на възрастта, трябва да сме стриктни към физическото и психическото ни здраве, за да можем да се радваме на живота дълги години. За тези от вас, които сте фенове на балансирания начин на живот, съветите ще бъдат от огромна полза.

Съвет 1: Спрете цигарите

Ако пушит от време на време, това няма да е голям проблем. Но ако сте от заклетите пушачи, то определено ще се наложи да намалите до минимум употребата на цигари и впоследствие да се откажете от тях. Все пак, те не са нищо повече от поредния вреден навик, който трябва да изкореним възможно най-бързо. Цигарите предизвикват множество болести, които могат да бъдат пагубни в много ситуации. Това важи с пълна сила и за спортистите – цигарите не трябва да присъстват в ежедневието ви. Повтаряйте си постоянно какви последици може да има за организма ви и какво бихте си купили, ако не давате финанси за цигари.

Съвет 2: Не консумирайте често алкохол

Избягвайте консумацията на твърд аклкохол. Можете да пиете бяло или червено вино в нормални количества. Чаша бира също не би могла да навреди, ако е в разумна мярка. Спиртните алкохоли увреждат черния ни дроб, тежки са и водят до повишаване на теглото. Ако можете избощо да не употребявате алкохол – това ще бъде най-правилното решение. Разбира се, когато има повод, можете да си позволите чаша вино или както споменахме по-горе – бира или друг лек коктейл с ниско съдържание на алкохол.

Съвет 3: Практикувайте физическа дейност

Не е казано, че трябва да прекарвате часове във фитнеса или нещо строго индивидуално. Ходете много пеша, практикувайте йога вкъщи или леки упражнения, които ще държат тялото ви активно. Има много клипове и програми, които показват лесни и бързи упражнения у дома, без да губят много от времето ви или да ви се налага да посещавате фитнес центрове. Най-добрият вариант е, ако правите упражненията си сутрин на гладно.

Съвет 4: Пийте много вода

Задължително пийте много вода през деня, дори ако не сте жадни. Водата пречиства организма ни и е най-добрата напитка. Сутрин на гладно изпийте една чаша хладка вода.

Съвет 5: Яжте плодове и зеленчуци

Прибавете в менюто си зеленчуци и плодове – ябълка, киви, авокадо, домати, краставици, айцбер, диня и каквото още ви се иска. Започнете деня си с плод, съчетан с кисело мляко и малко канела. Следобяд можете да изядете една ябълка, по възможност зелена.

Съвет 6: Избягвайте вредни храни и фаст фууд

Да, всички обожаваме тестото, пиците, спагетите или така вкусните чийзбургери и картофки от Макдоналдд. Тези храни обаче изобщо не се отразяват добре на физиката ни. Трябва да стоим далеч от тях или да ги консумираме изключително рядко. Избягвайте да готвите с много мазнина, не консумирайте газирани напитки ежедневно и резултатите няма да закъснеят. Тялото ви ще се чувства здраво, пълно с енергия и готово за нови предизвикателства.

Убедени сме, че всички сме наясно с тези съвети. Сигурни сме, че тяхното изпълнение може да се окаже трудна задача. Но няма нищо невъзможно. Опитайте се да ги спазвате в продължение на няколко дни, после на седмица и накрая ги направете част от рутината си.

guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Ива Cапунджиева

Икономист, Журналист