Технологичните гиганти се обединяват за опазване на демократичните избори

Компании от технологичния свят подписаха пакт за „разумни мерки“, които да попречат на инструменти, създадени с ИИ да бъдат използвани, за да нарушат процеса на демократичните избори по света.

Това се случва по време на конференция по сигурността в Мюнхен. Изпълнителни директори на Adobe, Amazon, Google, IBM, Meta, Microsoft, OpenAI, и TikTok обявиха, че предприемат действия за отговор на дийп фейк съдържание, което цели да измами гласоподавателите.

12 други компании, сред които Екс, социалната мрежа Туитър, която Елън Мъск купи и преименува, също се включват в пакта.

„Всички знаем, че нито една компания, нито едно правителство, нито едно гражданско общество не могат да се справят сами с напредъка на тази технология и вероятните злоупотреби с нея.“ Казва Ник Клег, президент за Мета, компанията-майка на Фейсбук и Инстаграм.

Пактът е по-скоро символичен, но целта му е да противодейства на реалистични, създадени с ИИ снимки, аудио и видео, които „с цел измама, фалшифицират или променят начина по който изглеждат,  звучат или действат политическите кандидати, изборните власти и други ключови лица в едни демократични избори, или предоставят фалшива информация на гласоподавателите за това кога, къде и как те могат да гласуват законно.“

Компаниите няма да забраняват или премахват такова съдържание. Целта на пакта е да очертае методите, които ще се използват, за да се открива и маркира подобно измамно ИИ-генерирано съдържание, когато е създадено или разпространявано на техните платформи. Компаниите ще прилагат най-добрите практики и ще реагират своевременно, когато такива съдържание се появи.

Недостатъчно категоричният език на пакта и липсата на някакви задължаващи изисквания предизвика критики сред хора, които очакваха повече и смятат, че е в интерес на бизнесите да направят всичко възможно, за да не се подкопават демократичните избори.

Според Клег, това е изцяло нова заплаха, произтичаща от нова технология и решението не може да бъде премахване на всичкото съдържание, което евентуално би заблудило някого.

Компаниите смятат да фокусират усилията си върху прозрачност спрямо политиките си по темата и в това да покажат на обществото как по-лесно да разпознава фалшиво съдържание, докато същевременно опазват правото на хората да се себеизразяват чрез сатирични и политически насочени послания.

През 2024 г. се очакват рекорден брой демократични избори в повече от 50 страни, а някои лидери се страхуват, че ИИ-генерираната дезинформация може да сложи край на демокрацията, такава, каквато я познаваме.

Източник: Euronews

guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари