В последните години медийното пространство е залято от хора, който показват своите стратегии за бизнес успех. Някои от тях дори успяват и да ги продадат. Това от една страна може да е счита за успех, но повече граничи с добра ораторска култура и таланта да влияеш на психиката на хората.
По презумция думата „предприемач“ означава човек, който се заема с нещо с цел да изкара печалба. Много хора се заблуждават в това, като се фокусират в грешната посока.
Предприемачеството не е професия – то се корени в начина на мислене. Ако вие искате да бъдете такъв, но не сте сигурен че притежавате нужните „заложби“ следващите признаци и няколко добросъвестни съвета ще ви бъдат от полза.
Постоянство
С каквото и начинание да се захване човек един от ключовите моменти е постоянството. Томас Едисън казва- „Не съм се провалил. Просто съм опитал десет хиляди пъти.“ Рано или късно от постоянството се раждат плодовете на труда. В крайна сметка така се трупа опит.
Непрекъснато надграждане
Концентрацията в постигането на определена цел със сигурност не изключва обогатяването на мирогледа ни. Казват че най-добрата инвестиция е тази, която правиш за себе си, като непрекъснато се стараеш да научаваш нови неща.
Организираност
Другия основен момент от целия този процес, все пак е създаването на план, който трябва да следваме. Добрата организация е половината от свършената работа. Важното тук е да намерим своята ниша, която съвпада със страстта ни, а не с комерсиална цел. Едни от най-успешните хора са започнали своя бизнес от там където никой друг не е опитвал.
Ако все пак си решил за се занимаваш с нещо, което е вече познато на пазара можеш да започнеш първо работейки за някого- занаят не се дава, а се краде. Много готвачи започват да работят в ресторант, а след това си отварят свой. В сферата на предлагането на услуги и търговията слогана “ За да бъда предприемач не трябва да имам шеф“ не е верен. Първо се изграждат контакти и след това идва доброто име. След това в подходящия момент, в подходящото време вече сме готови да бъдем самостоятелни предприемачи.
Добрия пример
Трябва да търсиш добри примери от областта, в която си се ориентирал. Важното тук е да не се копира, а да ги пречупиш през своята призма. Ако човек е откровен и истински в това което прави непременно ще спечели доверието на хората.
Трябва да сме гъвкави
Една основна грешка, която се допуска е нежеланието да се излезе от зоната на комфорт. Казват че оцелява и успява не този който е най-умен, а този който е най-адаптивен. Трябва да бъдем комплексни личности- най-добри в дадено нещо, но с познания и в други сфери. Макар и да битува мнението че тесните специалисти са търсени, какво ще стане ако настъпят обстоятелства и те не могат вече да упражняват повече професията си ?