7 съвета как да влезете във форма бързо

Независимо дали става въпрос за определен повод, защото дрехите ви са малко по-стегнати, отколкото бихте искали, или просто защото искате да се чувствате по-добре и да сте по-здрави, всички искаме да влезем във форма в даден момент.

След това идва трудната част от действителното следване. Започването на вашето здравословно пътуване не винаги е лесно, но тези седем съвета за влизане във форма могат да ви помогнат да установите устойчива рутина за постигане на вашите фитнес цели.

  1. Бъдете честни със себе си

    Някои хора се ангажират да стават рано и да тренират сутрин, други предпочитат да тренират след работа. Едното не е по-добро от другото, всичко е за това какво работи най-добре за вас. Вие познавате себе си най-добре, така че бъдете честни със себе си, когато правите плановете си за тренировка. Ако по природа не сте човек сутрин, всъщност няма да ставате рано, за да тренирате, особено ако не обичате особено да тренирате.

    Същото важи и за обновяването на вашите хранителни навици. Ако имате голям сладко, ще бъдете нещастни, ако се опитате да изключите сладкото изцяло. Освен това е малко вероятно да успеете със строгото правило „без сладкиши“.

    Опитвате се да установите нови, здравословни навици, а установяването на навици не е съвсем лесно . Не затруднявайте себе си, като си поставяте рутинни тренировки или цели за здравословно хранене, които не съответстват на вашата личност.

  2. Поставете реалистични цели

    Когато сте нов в тренировките и влизате във форма, поставянето на големи цели може да бъде обезсърчително. Вместо това започнете с по-малки, по-достижими цели, като ангажиране на 30 минути физическа активност на ден или тренировка три пъти седмично.

    Ако не сте сигурни откъде да започнете, наемете личен треньор и обсъдете целите си; той или тя ще може да ви помогне да създадете план за постигане на тези цели. Когато се занимавате с хранителните си навици, говорете с Вашия лекар или диетолог, за да се уверите, че промените, които правите, са здравословни и в съответствие с желаните резултати.

  3. Отнасяйте се към тренировката си като към среща

    Не бихте пропуснали работна среща или час при лекар, така че се отнасяйте към тренировката си със същия ангажимент. Когато тренировката не е любимото ви занимание, е много лесно да намерите извинения да я пропуснете. Приятелите ви искат да се срещнат, вие не сте спали добре и наистина бихте могли да използвате тези допълнителни 30 минути – има милион причини да не работите.

    Задайте графика си за тренировки и се придържайте към него. Ако се появи нещо, което прекъсва една от предварително планираните ви тренировки, не просто я пропускайте, а я пренасрочете.

  4. Намерете тренировка, която обичате

    Просто е, няма да бъдете мотивирани да правите нещо, което не ви харесва, но ако има упражнение, тренировка или клас, които наистина харесвате, ще се радвате да го направите.

    Ако мразите бягането, намерете нещо друго – не позволявайте това да е причината да спрете да се опитвате да влезете във форма. Говорете с вашия треньор за изпробването на различни машини, методи и упражнения и разгледайте възможността да вземете клас. Сега има толкова много различни видове тренировки, от йога и пилатес до въртене и танци. Изпробвайте различни и вижте дали има нещо, което наистина харесвате.

    Можете също да започнете да спортувате. Ако сте обичали футбола или баскетбола, когато сте били по-млади, разгледайте развлекателни отбори или редовни игри за пикап, към които можете да се присъедините. Ако има спорт, който винаги сте искали да опитате, излезте там и го опитайте!

    Когато наистина се наслаждавате на това, което правите, вече няма да се чувствате като работа.

  5. Намерете своята мотивация

    Всеки има различни мотиватори и един от ключовете да се придържате към ангажимента си да влезете във форма е да намерите своя.

    Ако работите по-добре, когато някой друг ви държи отговорни, намерете си приятел за тренировка, за да се мотивирате и да сте на път. Ако имате нужда от думи за насърчение и отговорност без приятел за тренировка, обърнете се към профилите си в социалните медии и публикувайте за своя напредък. Ако целта ви е да започнете да играете спорт, да бягате маратон или да станете по-силни, имайте предвид тази цел, когато имате нужда от повишаване на мотивацията. Напомняйки си, че работите за нещо, което е значимо и важно за вас, ще ви помогне да преминете през трудните моменти.

  6. Не пренебрегвайте хранителните си навици

    Ако имате нездравословни хранителни навици, влизането във форма ще бъде експоненциално по-трудно – без значение колко тренирате. Въпреки че модните диети и бързите почиствания са изкушаващи, те не поставят основата на здравословен начин на живот.

    Вместо това се ангажирайте да се храните по-добре и да ограничите пороците си. Започнете с прости промени. Ако сте запалени любители на газирани напитки, откажете я напълно или се ограничете до една кутия на ден. Ако се окажете в заведението за бързо хранене по-често, отколкото не, отидете само веднъж седмично или се ангажирайте да готвите у дома поне пет вечери в седмицата. Натискайте себе си така, че да правите съществени промени, но не стигайте толкова крайно, че да не следвате последователно.

  7. Продължавайте!

    Когато става въпрос за тренировка и влизане във форма, нещо винаги е по-добре от нищо. Когато почувствате, че ще се подхлъзнете, накарайте се да направите малко. Направете бърза 10-20-минутна тренировка или поръчайте най-здравословния вариант от шофирането (и пропуснете пържените картофи). Не сме перфектни, но натискането само малко, когато не искате, ще ви помогне да поддържате правилния път и ще ви накара да се почувствате добре, че сте се придържали към своя ангажимент. Просто не превръщайте минимума в навик!

guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Симона Терзиева

Журналист, главен редактор и копирайтър