Как да се справяме успешно със стреса?

Стресът присъства постоянно в ежедневието ни. Времената, в които живеем, доста често ни изправят на нокти и ни поставят в най-различни стресови ситуации. Но не си мислете, че това е безобидно! Стресът може да причини много заболявания, както физически, така и психически. Свръх чувствителните хора имат тенденцията да се тревожат за всичко и именно затова те са най-склонни към неблагоприятни заболявания, предизвикани от различни стресови ситуации в ежедневието ни. Проучвания показват, че постоянният стрес води до здравословни, храносмилателни и дори сърдечно-съдови заболявания. Затова е от голямо значение да се самоусъвършенстваме в борабата стс стреса. 

Съзнателността представлява човешка способност да бъдем напълно адекватни и да сме наясно къде се намираме и какво правим и това ни помага да не бъдем претоварени от всичко случващо се около нас. Въпреки че на думи това звучи лесно, на действие това е дале по-трудно. Трябва да се научим да не бъдем напрегнати за дребни неща и да не си съставяме стрес излишно. С други думи казано, да се научим да управляваме процесите около нас. Следващите няколко стъпки ще ни дадат правилните насоки.

Започнете деня си спокойно
Отделете време само за себе си сутрин, което ще прекарате в тишина. Така ще дадете на тялото си необходимото време, в което ще е спокойно и уравновесено. Така ще можете да се съсредоточите върху предстоящия ден. 

Мислете позитивно
Винаги мислете позитивно. Всяка сутрин си спомняйте за най-хубавите неща от живота ви и благодарете за тях.

Хранете се внимателно
Обърнете внимание на храната си. Консумирайте полезни и пълни с витамини храни, които ще ви осигурят нужната енергия. Леката и вкусна храна ще ви помогне с управлението на стреса.

Дишайте дълбоко
Научете се да поемате дълбоко въздух и да дишате равномерно, особено при стресови ситуации. Така ще си помогнете да запазите спокойствие.

Останете хидратирани
Приемайте ароматни чайове, сокове и много вода.

Леки упражнения
Събудете се с настроение за леки и ненатоварващи упражнения. Практикувайте ги всеки ден за стимул. Ще можете да разтегнете мускулите си и да отпуснете излишното напрежение още от сутринта.

И най-важното правило

Опитвайте се да не реагирате бурно на всяка стресова систуация. Трябва да се научите да балансирате нещата и ситуациите от живота си, за да си осигурите балансиран и щастлив начин на живот.

guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Ива Cапунджиева

Икономист, Журналист