Съвети за здравословно хранене

С настъпването на лятото, организмът ни се нуждае от детокс. Имаме нужда да превключим на летен режим, да се насладим на предстоящите горещи дни и да балансираме менюто си.

Лятото е особено горещ сезон и не е нужно да се претоварваме с тежки храни, от които ще се чувстваме уморени и подути. Нека хвърлим поглед на няколко съвета как бихме могли да променим и балансираме менюто си, за да се чувстваме и изглеждаме добре.

Избирайте храни, богати на фибри

Един от първите и задължителни съвети. Такъв тип храни може да бъдат: оризови или пълнозърнести спагети, ориз, овесени ядки. Тези храни ви дават чувство за ситост, полезни са за организма, както и за стомаха ви. За закуска, можете да добавите към менюто си малко овесени ядки с кисело мляко и плод по избор.

Избягвайте захарта

Пийте кафето си чисто, без захар. Ако не можете да се откажете напълно от нея, то тогава я намалете до минимум и резултатите няма да закъснеят.

Избягвайте тестени изделия

Няма как да не ядете хляб, напротив. Можете съвсем спокойно да похапвате пълнозърнест хляб с ядки. Изключете незабавно от менюто си тестени закуски и подобни изкушения. Можете да си ги позволите, но в много ограничени количества.

Газираните напитки и пържени храни

Тук идва и другото голямо ограничение. За много от нас е трудно да се откажем от любимите си пържени картофки с кока кола. За съжаление, трябва да ги изключим от ежедневната си рутина. Газираните сладки напитки могат да бъдат особено пристрастяващи и ни помагат да качваме килограми. Колкото до пърженте изделия, за тях се отнася същото. Колкото и предпочитани да са, ще трябва да ги заменим с печени. Разбира се, можем да си позволим един ден, в който да се отдадем на тези изкушения.

Яжте повече зеленчуци и плодове

Зеленчуците и плодовете са задължителни по пътя на балансираното хранене. Сутринта ви може да започне с една ябълка, боровинки, кайсия или каквото вие желаете. Във вечерята задължително трябва да включите салата от свежи зеленчуци.

Консумирайте повече риба

Рибата е един огромен източник на витамини. Можете да я консумирате заедно със салата или запечени зеленчуци, поне по 2 пъти седмично.

Пийте много вода

Можете да консумирате вода непрекъснато. Един от най-полезните съвети е веднага след сън да изпиете чаша хладка вода на гладно, за да пречистите организма си.

Съчетайте балансираното хранене с тренировки

Да, в забързаното ни ежедневие рядко остава време за тренировка във фитнеса. Затова, можете да потренирате от комфорта на дома си. Започнете с леки тренировки – коремни преси, клякания. Бързото ходене също е алтернатива, а когато имате свободно време – потичайте в парка или във фитнеса на пътеката.

guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Симона Терзиева

Журналист, главен редактор и копирайтър